ویژگی های مهم طراحی سایت

ویژگی های مهم طراحی سایت

ویژگی های مهم طراحی سایت


ویژگی های مهم طراحی سایت به صورت کلی طراحان و برنامه نویسان همواره روش های متعددی را برای بهبود طراحی سایت ها پیشنهاد می کنند اگر در این زمینه تازه کار باشید ممکن است میان انبوه پیشنهادات سردرگم شوید در این مقاله تلاش می کنیم تا چند مورد از مهم ترین این نکات را برای شما ذکر کنیم تا با توجه به آن طراحی سایت موفق تری داشته باشید شما برای طراحی سایت لازم است یک سری نکات کلیدی و بنیادی را رعایت کنید که بدون آنها امر طراحی سایت محقق نخواهد شد و حضور موفقی را در اینترنت تجربه نخواهید کرد.

نیازهای اساسی طراحی سایت عبارتند از:

تجربه ی کاربری
یکی از اهداف اصلی شما در طراحی سایت باید بهبود تجربه ی کاربری یا UX باشد حسی که کاربر در هنگام مشاهده و کارکردن با سایت شما پیدا می کند بسیار اهمیت دارد شما باید سایت را از نگاه کاربران مورد بازبینی قرار دهید برای مثال ببینید که آیا کارکردن با سایت شما ساده است یا خیر و یا اینکه دسترسی به بخش های مختلف آن آسان است و کاربر به راحتی به اطلاعات دست پیدا می کند یا اینکه سایت شما از نظر زیبایی در حد مطلوبی قرار دارد و یا اینکه متن ها به اندازه کافی واضح هستند یا خیر.

توجه به سئو
گفتیم که برای طراحی سایت لازم ست نظر کاربران را بسنجید کاربران از موتورهای جستجو جدا نیستند شاید بپرسید منظور ما چیست ؟ ببینید سایت های مختلفی در سراسر دنیا وجود دارند که هر روز بازدید بالایی را تجربه می کنند بخشی از این ترافیک از طریق جستجوی کلمات کلیدی و ظاهر شدن در نتایج گوگل وارد سایت شده اند این عمل نتیجه ی سئو سایت و بهینه سازی است به صورت کلی با پیاده سازی برخی روش ها که به روش های سئوی کلاه سفید معروف هستند به بهبود رتبه ی سایت کمک می شود.

توجه به سرعت در طراحی سایت
کاربران در واقع کلیک کننده هایی هستند که تمایل دارند در کسری از ثانیه به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند این کاملا طبیعی ست که در صورت کند بود سایت آن را ترک کنند و به سراغ رقبا بروند علاوه براین سرعت به صورت مستقیم بر رتبه ای که سایت از موتورهای جستجو دریافت می کند اثرگذار است.

طراحی سایت داینامیک
طراحی سایت داینامیک جزو مفاهیم ابتدایی در بحث طراحی سایت محسوب می شود در طراحی سایت داینامیک تمامی صفحات به هم متصل هستند و می توانید امکانات گسترده ای را برای خود راه اندازی کنید در غیر این صورت با طراحی سایت استاتیک به جز معرفی خود و کسب و کارتان عملا کار دیگری نمی توانید انجام دهید.

طراحی ظاهری
طراحی ظاهری و جلوه های بصری در طراحی سایت اهمیت ویژه ای دارند ظاهر سایت شما باید بتواند کاربر را جذب کند و بر او تاثیر مثبت بگذارد اگر کاربر نوع طراحی گرافیکی در طراحی سایت را دوست داشته باشد زمان ماندگاری اودر سایت بیشتر خواهد شد و به همین ترتیب رتبه ی شما افزایش پیدا خواهد کرد.

کد نویسی تمیز
کدنویسی قالب در طراحی سایت از اهمیت بالایی برخوردار است هرچه قدر کدنویسی منظم تر صورت بگیرد توسعه دادن سایت آسان تر خواهد بود علاوه بر این کد نویسی منظم یکی از دلایل گرفتن رتبه ی خود از گوگل نیز هست اگر تجربه ی کافی را در این زمینه ندارید لازم است امر کد نویسی را به افراد با تجربه واگذار کنید.

چرا طراحی سایت داینامیک یکی از اولویت های طراحی سایت های امروزی محسوب می شود ؟

طراحی سایت داینامیک به گونه ای است که صفحات به یک دیگر متصل هستند یعنی زمان انتشار یک مقاله در وبلاگ می توان آن را در صفحه ی اول سایت نیز مشاهده کرد و این موضوع در طراحی وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است

اهمیت سرعت در طراحی سایت برای چیست ؟
سرعت دید کاربران را نسبت به شما عوض خواهد کرد وقتی کاربران به سرعت به آنچه می خواهند دسترسی پیدا می کنند برای دفعات بعدی نیزمشتاقند که به سایت شما رجوع کنند علاوه بر این هرچه سرعت بالا تر باشد رتبه ای که از موتورهای جستجو دریافت می کنید بیشتر است

اهمیت تجربه ی کاربری بالا برای چیست ؟
تجربه ی کاربری همان حسی ست که کاربر در زمان مشاده و استفاده از سایت پیدا می کند و با رعایت چندین آیتم مختلف قابل دسترسی است مجموعه این اصول زمان ماندگاری کاربر را افزایش می دهد و از نرخ پرش می کاهد

واحد توسعه و تحقیق شرکت نونگار پردازش