نکاتی مهم درباره فضای مناسب طراحی سایت

نکاتی مهم درباره فضای مناسب طراحی سایت

نکاتی مهم درباره فضای مناسب طراحی سایت

برخی از محیط های طراحی وب سایت ما را عصبی می کنند . این موضوع دلایل مختلفی خواهد داشت . به طور مثال ممکن است به دلیل رنگ های متضاد باشد .
المان های بصری وب سایت :
در پروسه طراحی سایت می بایست به فونت ها ، آیکون ها ، رنگ ها و تمامی تصاویر بسیار توجه داشت .
رنگ ها :
هر پیغامی ، رنگ مخصوص به خود را دارد که متناسب با بازدیدکنندگان همان پیغام می باشد. بعد از اینکه پالت رنگ مناسب انتخاب شد، یک طراح سایت می تواند برای هدایت بیشتر و بهتر کاربران به قسمت های مربوطه ،از رنگها استفاده کند. رنگهای مختلف ، رنگهایی که مخالف یکدیگر هستند و یا زیاده روی در استفاده از رنگهای قوی، می تواند موجب ایجاد حس بی نظمی و شلوغی در بازدیدکنندگان شود.
فونت :
فونت های زیاد باعث شلوغی و سردرگمی کاربر خواهند شد . به یک طرح پایبند باشید. با این روش کاربران به راحتی می توانند پیغامی که در فونت نهفته شده است، درک نمایند .
مطالب و متون :
مطالبیکه دارای ترتیب منظم می باشند و به درستی دسته بندی شده اند ، می توانند در درک بهتر کاربراز موضوع ارائه شده توسط وب سایت ، موثر باشند. وب سایت هایی که به شدت بر محتوا متمرکز شده اند و المانهای غیر ضروری کمتری را سازماندهی می کنند، دارای محیط مطلوب تری می باشند .
نقشه وب سایت :
چنانچه کاربربرای چگونه پیدا کردن اطلاعات مورد نظر خود نیاز مند به تفکر باشد ، احتمال این که در وب سایت شما بماند بسیار کم خواهد بود . بهترین وب سایت ها در نقشه سایت خود صفحات را طبقه بندی کرده اند و مخاطب را به مطالبی که دارای کلید های بازخوردی نظیر لایک هستند ، هدایت می نمایند .
شلوغی سایت :
شلوغی سایت بر حرفه شما تاثیرگذار است. شلوغی در وب سایت ها باعث سخت تر شدن یافتن اطلاعات مورد نظر کاربر خواهد شد .وب سایت هایی که به قوانین ارائه پیام ها و مطالب به مخاطبین وفاداراند، محیطیراحتو منطقی برای سازماندهی بهتر مطالب فراهم می کنند که این امر موجب درک بهتر کاربر از ساختار و اهداف سایت خواهد شد .