نکات آموزشی در طراحی سایت خبری

نکات آموزشی در طراحی سایت خبری

نکات آموزشی در طراحی سایت خبری

نکات کلی در طراحی سایت خبری (پورتال خبری)


در این نوشته به بررسی و تحلیل نحوه توسعه و طراحی سایت های خبری خواهیم پرداخت و نکات کلیدی این مهم را برخواهیم شمرد. چه قسمت هایی در طراحی سایت معمول نیاز است در طراحی سایت خبری لحاظ گردد و چه قسمت هایی الزامی نیست. در طراحی سایت اخبار آنلاین گاه می توانند با استفاده از تکنلوژی هایی مانند AJAX و فن آوری های مشابه به بهبود نحوه نمایش محتوا ی سات کمک کنید.
احساس می کنم که در بسیاری از موارد، روزنامه ها در تلاشی نچندان حرفه ای برای حفظ تجربه روزنامه فیزیکی پافشاری می کنند. این روند در برخی موارد موجب UX بسیار ضعیف می شود.

ایجاد تجربه خوشایند برای کاربران موبایل


لازم به تاکید بر این موضوع نیست که در حال حاضر اکثر کاربران خبرنامه های آنلاین از طریق تلفن های هوشمند به اینترنت متصل می شوند. از این رو بسیاری از خبر گزاری های آنلاین علاوه بر طراحی سایت خبری اقدام به انتشار نرم افزار مبتنی بر اندروید و IOS خبرگزاری می نمایند اما نکته کلیدی اینجاست که همه کاربران علاقه ای به نصب این نرم افزار ها ندارند. وانگهی اکثر ما به صورت مستقیم برای دیدن خبر به نرم افزار مراجعه نمی کنیم معمولا از طریق لینک های به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی ، وبسایت ها و یا ایمیل با خواندن تیتر خبر بر روی آن کلیک می کنم و وارد سایت می شویم نه یک اپ! اما به هر حال تمام خبرگزاری ها علاوه بر سایت نیاز به یک اپ دارند.
نمونه ای از طراحی سایت خبری سازگار با موبایل
سایت خبری روزتگ
مشکل کجاست ؟ مگر نه اینکه تبلت Galaxy و iPads با پردازشگرهای قوی و مرورگرهایی حرفه ای اکثر وب سایت ها را پردازش می نمایند. چرا باید نسخه موبایل وب سایت ساده و سبک باشد. پاسخ در دو موضوع نهفته است:

پهنای باند:


با توسعه وب تکنولوژی های بصری طراحی سایت روز به روز متنوع تر و چشم گیر تر می شوند و به تبع آن نیز صفحات وب سنگین تر می گردد. دانلود تمام اجزای یک صحفه وب که شامل انواع فرمت های چند رسانه ای است برای برخی کاربران جالب نیست چرا؟ چون همه به wifi رایگان دسترسی ندارند. اصولا بسیاری از کاربران از طریق wifi به اینترنت متصل نمی شوند و از سرویس های اپراتور تلفن همراه خود استفاده می کنند که آن نیز به نوبه خود با محدودهای حجمی دارد. در چنین شرایطی وب سایت خبری سازگار شما با شرایط او، برای این کاربران مدینه فاضله است.

همه یک دستگاه موبایل سریع و قدرتمند ندارند:



وقتی در رابطه به اصول طراحی سایت خبری با یکی از دوستانم بحث می کردیم، به شدت بر جنبه UX قوی و چشم نواز تاکید داشت این حرف ها رو زمانی می گفت که یک iPads سریع و نرم در دستانش بود. یاد لحظات کندی افتادم که تبلت Hipstreet Titan من با مشقت تلاش می کرد یک صفحه وب را برام لود نماید و با قاطعیت گفتم : "نه"