نقش طراحی سایت در بازاریابی اینترنتی

نقش طراحی سایت در بازاریابی اینترنتی

نقش طراحی سایت در بازاریابی اینترنتی

اکثر کسب و کار ها وقت و هزینه زیادی را صرف ساخت و طراحی وب سایت می کنند که توانایی تبدیل مخاطب به مشتری را داشته باشد . امروزه صاحبان کسب و کارهای بزرگ دنیا مبالغ بسیاری را صرف تبلیغات اینترنتی می کنند . بر همین اساس شما نیز با طراحی سایت حرفه ای برای جذب هر چه بیشتر مشتری و گسترش کسب و کارتان در دنیای اینترنت تلاش نمایید . متاسفانه برخی از شرکت ها در زمینه تجارت الکترونیک شکست می خورند و دلیل آن عدم مشورت و انتخاب شرکت طراحی وب سایت مناسب می باشد . در این مقاله به بررسی نکاتی در راستای طراحی یک وب سایت حرفه ای می پردازیم .
سئو وب سایت برای موتور های جستجو :
بدون شک نخستین قدم و موثر ترین راه برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب در موتور های جستجو سئو یا بهینه سازی وب سایت می باشد . مهم ترین و حیاتی ترین گام در افزایش درآمد اینترنتی بهینه سازی وب سایت یا فروشگاه اینترنتی شما برای موتور های جستجو می باشد . بدون بهینه سازی وب سایت رقابت با سایت های رقیب بسیار سخت خواهد بود .
Robots.txt و نقشه سایت :
موتور های جستجو برای بررسی یک سایت ابتدا فایل Robots.txt را پایش می کنند . وظیفه این فایل تعیین بخش هایی می باشد که موتور های جستجو باید آن ها را ایندکس کنند . sitemap نیز یکی از دیگر فایل هایی می باشد که موتور های جستجو برای ایندکس کردن از آن ها استفاده می کنند . نقشه وب سایت یکی از مهم ترین قسمت های طراحی وب سایت می باشد . با مشخص ساختن پیوند های صحیح می توانید به ارتقاء سئو وب سایت و ایندکس شدن محتوای وب سایت در موتور های جستجو سرعت بخشید. یک فایل robots.txt معمولا پیرو دو قانون ساده می باشد ، User-agent یا واسط کاربری (رباتیانوع خزنده) و Disallow یا لینکی که دسترسی به آن را مسدود (یا مجاز) می نماییم.