مراحل موفقیت در طراحی سایت

مراحل موفقیت در طراحی سایت

مراحل موفقیت در طراحی سایت


مراحل موفقیت در طراحی سایت
طراحی سایت طراحی وب سایت برای داشتن طراحی سایتی موفق و قدرتمند، علاوه بر اینکه باید توجه کافی به محتوا و مطالب وب سایت داشته باشید و کیفیت طراحی سایت خود را افزایش دهید، باید روی امور بازاریابی اینترنتی وب سایت خود نیز توجه بسیار زیادی داشته باشید تا قادر به کسب درآمد های بالا از وب سایت خود باشید.
برای موفقیت در حوزه ی طراحی سایت فقط کافی است تا به طور حرفه ای و ماهرانه یک فرآیند برنامه ریزی شده و دقیق را دنبال کنید. در ادامه به شرح مراحل موفقیت آمیز می پردازیم. با عملی کردن این مراحل به مرور زمان باعث افزایش بازدیدکنندگان وب سایت خود خواهید شد و ترافیک سایت شما بیشتر می شود و اگر کاربران از وب سایت شما راضی باشند آن ها به بقیه نیز معرفی خواهند کرد و به این صورت طراحی سایت شما مطرح شده و یکی یکی پله های ترقی را در حوزه ی کاری خود طی خواهید کرد. مراحلی به موفقیت می انجامد عبارتند از:

مرحله یک : چکیده و خلاصه طراحی سایت

یکی از مهم ترین مراحل این است که قبل از اقدام در ابتدا با حوزه و حیطه ی فعالیت خود را مشخص کنید. یکی از مهم ترین نکات مشخص کردن حجم محتوای موجود در همه ی صفحات وب سایت و چگونگی انتشار آن ها می باشد.

مرحله دو : برنامه ریزی برای طراحی سایت

مرحله ی دوم که برنامه ریزی می باشد و مرحله ی بسیار مهمی به حساب میاید باید در رابطه با تعداد صفحات، ترتیب صفحات و محتوای صفحات تصمیم گیری و برنامه ریزی شود. مانند سایر فعالیت های دیگر برنامه ریزی و مشخص کردن نقشه و طریقه ی کاری بخشی مهم و اساسی برای هر کاری به حساب میاید. در مسیر برنامه ریزی و برای رسیدن به موفقیت صرف وقت، هزینه و انرژی از نکات با اهمیت می باشند.

مرحله سه : طراحی سایت

بعد از برنامه ریزی و مشخص شدن برنامه، نسبت به طراحی تصاویر و عکس ها اقدام کنید. در مرحله ی طراحی تصاویر، رنگبندی محل قرار گرفتن عکس ها و صفحه آرایی انجام می پذیرد در پایان این مرحله قالب و الگوی شما آماده می باشد.

مرحله چهار : توسعه، راه ندازی و نگهداری طراحی سایت

توجه داشته باشید که با انجام تمامی مراحل بالا هنوز هم اقدامات نهایی لازم به اجرا می باشد و کار شما به پایان نرسیده است. در واقع می توان به جرات گفت مهم ترین مرحله توسعه، اجرا و نگه داری می باشد و مدام باید به این موارد توجه داشته باشید و آن ها را عملی کنید.

چند نکته برای طراحی سایت موفق مناسب مبتدیان

• اهمیت عناصر بصری
یک تصویر می تواند کلمات زیادی برای گفتن داشته باشد و علاوه بر این تصاویر ارزش واقعی محتوا را به مخاطب منتقل می کند و توجه مخاطبان را جلب می کند. چند نکته که در خصوص تصاویر طراحی سایت باید رعایت کنید این است تصاویر هدف کلی سایت را برسانند و تصویر اصلی در صفحه اصلی سایت نمایش داده شود همچنین از تصاویر با کیفیت استفاده کنید. از تصاویر چشمگیر اما غیر مرتبط نیز صرف نظر کنید چرا که کاربران به سرعت از آن ها رد می شوند و در عوض از تصاویری استفاده کنید که کارایی محصولات را نشان دهد.

• طراحی سایت ریسپانسیو
امروزه کمتر کسی هست که از گوشی های هوشمند استفاده نکند و بسیاری از کاربران برای جستجو در اینترنت از گوشی های موبایل استفاده می کنند بنابراین زمانی که کاربر سایت را در گوشی موبایل خود باز می کند می بایست محتوای سایت به همان گونه در لپ تاپ و دسکتاپ مشاهده می شود قابل نمایش باشد. که این امر موجب بهبود تجربه کاربری نیز می شود. به این ترتیب طراحی سایت ریسپانسیو به عنوان فاکتور اساسی در طراحی وب سایت به شمار می رود.

• طراحی سایت تعاملی
یک طراحی سایت تعاملی مناسب موجب جذب کاربر و بهبود تجربه کاربری می شود که در ادامه چند نکته ذکر می کنیم. در طراحی خود از تضاد استفاده کنید. طراحی سایت پایدار داشته باشید. همچنین از عناصر داینامیک متناسب استفاده کنید. به یاد داشته باشید که از پنجره های پاپ آپ به شدت پرهیز کنید.

• طراحی ناوبری سایت
یکی از فاکتور های بسیار مهم منوی ناوبری سایت است چرا که این تنها راه کاربران برای مشاهده قسمت های مختلف طراحی سایت و دریافت اطلاعات و جزییات محصولات و خدمات شما است بنابراین باید ساده و قابل درک باشد. فراموش نکنید ناوبری ساده و قابل دسترس را به عنوان اولویت خود در نظر بگیرید. از نکات لازم به ذکر در این خصوص می توان به امکان خواندن آسان استفاده کنید به طوری که برای کاربران به خوبی قابل درک باشد. با این حال نباید از تمرکز روی محصولات غافل شوید. بخشی را در منو به صفحه ای اختصاص دهید که در آن محصولات و طرز استفاده از آن را ذکر کرده اید. تعداد آیتم هایی که در منو استفاده می کنید را تا 7 آیتم در نظر بگیرید چرا که گزینه های زیاد در قسمت منو باعث سردرگمی کاربران می شود و باید زمان زیادی را صرف خواندن گزینه های منو کنند.
به این ترتیب ممکن است برخی از صفحات مهم را از دست بدهند. قانون دیگری که وجود دارد این است که کاربران با 3 کلیک از صفحه اصلی به صفحه مورد نظر خود برسند. قانون مهم دیگر این است که با کلیک کردن روی لوگوی سایت کاربران باید به صفحه اصلی طراحی وب سایت هدایت شوند. همچنین از طراحی کشویی خودداری کنید. چرا که بهینه سازی آن برای خزنده های گوگل کار دشواری است و همچنین کاربران با چشم هایشان سریع از حرکت موس می توانند مشاهده کنند.

• محتوای اصلی را هایلایت کنید
کاربران ممکن است با کلمات کلیدی متعددی به وب سایت شما دست یابند بنابراین محتوا و محصولات خود را برجسته کنید تا مطمئن باشید کاربران در یک نگاه می توانند به محصولات و خدمات شما دست یابند. به این ترتیب می بایست تصویر محصولات را در مرکز مشاهده کاربران قرار دهید و همچنین متن محصول را برجسته کنید.

• فضای سفید
استفاده از فضای سفید تعادل بیشتری در طراحی ایجاد می کند و باعث می شود قسمت های مهم سایت بهتر از قبل قابل مشاهده باشند به این ترتیب توجه کاربران بیشتری را نیز جلب می کند. اگر طراحی سایت ضعیف باشد کاربران نمی توانند به خوبی پیام و مفهومی که طراحی وب سایت منتقل می کند را درک کنند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که میان کلمات و آیکن ها فضای خالی مناسبی وجود دارد که خواندن را برای کاربران آسان تر می کند بعلاوه گزینه های قابل دسترس کاربران را محدود کنید چرا که اگر گزینه های بسیاری در معرض نمایش کاربران باشد تمرکز مخاطب از دست می رود. به این ترتیب با استفاده از فضای سفید و هدایت مناسب کاربران تجربه کاربری مثبتی برای بازدید کنندگان ایجاد کنید تا کاربر به اطلاعات مورد نیاز خود به سرعت دست پیدا کند.

موفقیت طراحی سایت

به یاد داشته باشید زمانی که ما درباره صحبت کردیم زودتر مردم وقت ندارند چیزی در گوگل جستجو کنند و سپس دوباره روی وب سایت شخصی انجام دهند. آنها باید در زمان یوگا گرم شوند و کموچای خود را همراه با صبر و شکیبایی خود می کاهند. هر آنچه که می توانید انجام دهید یکی دیگر از باور نکردنی موتور صفحه فرود این است آن را قبلا در وب سایت خود ساخته اید. شما امروز می توانید از آن استفاده کنید نحوه فروش موتور صفحه فرود در این مرحله ممکن است فکر کنید این طراحی سایت عالی است و همه، اما انگیزه من برای فروش این چیست دادن مشتری به توانایی ایجاد صفحات فرود در سیستم مدیریت محتوا هزینه ای بیش از هزینه ماهانه برای دسترسی به سیستم مدیریت محتوا نیست.

کسب موفقیت در طراحی سایت

همانطور که برای موتور صفحه فرود نیز استفاده می شود. برای شرکت هایی که می خواهند حضور دیجیتالی خود را به سطح بعدی برسانند، هیچ کاری نمی توانم بکنم. مشتریان خوشحال به معنی ارجاع بیشتر طراحی سایت برای شما هستند و بهتر کار کنید تا مشتریان جدیدی را که میخواهید درگیر شوند نشان دهید. یک مشتری با توانایی ایجاد صفحات فرود نامحدود یک مشتری خوشحال است و احتمالا یکی از موفقترین آن هاست. نسخه ی نمایشی یک روبات خسته کننده نیست اگر من فهرستی از چیزهایی طراحی سایت را که چشمان به طور متوسط افراد را با خستگی لمس می کند، طراحی کند، و فرآیندهای توسعه وب سایت احتمالا از باقی مانده است. ما در هنگام توصیف موتور صفحه فرود به مشتریان خیلی زود متوجه شدیم.
اما هیجان طراحی سایت ما همیشه با شور و شوق همان ملاقات کرد. گاهی اوقات دشوار است به یاد داشته باشید که نه همه یک توسعه دهنده وب است. این اکثر مردم مشکل در درک مفهوم و موتور صفحه فرود را بدون دیدن آن در عمل مشتریان ما هر وقت ما سعی می کنیم موتور صفحه فرود را بدون توضیح مجدد آن توضیح دهیم. حتی زمانی که پیش از شروع جلسات مشتری طراحی سایت با ایده های خاص صفحه ای که می توان به کسب و کارشان اعمال کرد، بهتر شد. دادن مشتری یک ایده خاص و پیاده سازی شده و سپس این ایده درست قبل از اینکه چشمانشان را ببندد، بسیار مؤثر است.