قوانین ثبت دامنه در طراحی سایت

قوانین ثبت دامنه در طراحی سایت

قوانین ثبت دامنه در طراحی سایت


قوانین ثبت دامنه در طراحی سایت
طراحی سایت طراحی وب سایت طراحی سایت در تهران دامنه ی طراحی سایت چیست؟ دامنه یا دامین ، IP اختصاصی ای می باشد که هر طراحی سایتی برای شروع و ثبت نام می بایست آن را اخذ نماید. در واقع IPهمان آدرس اینترنتی طراحی سایت شما می باشد که نوار بالای مرورگر آن را جستجو می نمایید .IP هر طراحی سایتی همانند اثر انگشت تنها مختص به خودش می باشد و با هیچ IP طراحی سایت دیگری در جهان یکی نمی باشد.
برای ثبت دامنه ی طراحی سایت قوانین و مقرراتی را نیز می بایست رعایت نماییم که اکثرا قوانین دامنه ی هر کشور مختص به آن کشور و با توجه به قانون آن کشور می باشد و در عین حال دامنه با هر پسوندی ، قوانین مختص به خودش را دارد که در ادامه به آن می پردازیم. موفقیت در کسب و کار با طراحی سایت حرفه ای به درآمدزایی بیشتر شما از طریق طراحی سایت کمک می کند.

دامنه ی طراحی سایت شامل بخش های زیر می باشد :

نام دامنه: برای انتخاب نام دامنه شما هیچ محدودیتی ندارید اما کلمات می بایست پشت سر هم نوشته شده یا با خط تیره از هم جدا بشوند.
پسوند: پسوندهای زیادی برای ثبت نام وجود دارند که هر کدام معنا و مفهوم متفاوتی دارند .که تعدادی از آنها را در ادامه توضیح می دهیم.
پسوند ir : به مفهوم ایرانی بودن وب سایت شما می باشد و هر کشوری پسوند رسمی خودش را دارد.
پسوند com : مخفف کلمه ی کمپانی یا کامرشیال به معنای شرکت یا تبلیغات می باشد و برای طراحی سایت های تجاری می باشد و پرکاربردترین پسوند می باشد .
پسوند org : مخفف کلمه ی ارگانیزاسیون به معنای سازمان می باشد و اکثر سازمان ها و نهادهای غیر دولتی از این پسوند استفاده می نمایند.
پسوند net: مخفف کلمه ی نت ورک به مفهوم شبکه می باشد و برای شبکه ها و شرکت های اینترنتی مورد استفاده می باشد .
پسوند biz: مخفف کلمه ی بیزینس می باشتد و برای طراحی سایت های تجاری مناسب می باشد .
پسوند info: مخفف کلمه ی اینفرمیشن به معنای اطلاعات می باشد و برای طراحی سایت هایی که هدفشان اطلاع رسانی می باشد ، استفاده می شود.
پسوند edu: مخفف کلمه ی اجوکیشن می باشد به مفهوم آموزش می باشد و برای طراحی سایت های آموزشی استفاده می شود .
پسوند gov: مخفف کلمه ی گاورمنت به مفهوم دولت می باشد و برای طراحی سایت های دولتی استفاده می شود.

قوانین ثبت دامنه در طراحی سایت برای پسوندهای متفاوت :

•قوانین دامنه های با پسوند com, net, org, biz وinfo : طول دامنه می بایست بین 3 الی 63 حرف باشد می بایست تنها از حروف انگلیسی و نشانه ها و خط تیره استفاده بشود.
•قوانین دامنه های با پسوند ws: طول دامنه می بایست بین 4 الی 63 حرف باشد می بایست تنها از حروف انگلیسی و نشانه ها و خط تیره استفاده بشود .
•قوانین دامنه های با پسوند ir: طول دامنه می بایست بین 3 الی 63 حرف باشد. می بایست تنها از حروف انگلیسی و نشانه ها و خط تیره استفاده بشود دامنه های با مفهوم مذهبی می بایست از وزارت ارشاد مجوز دریافت نمایند. دامنه ها نباید تداعی کننده ی اعمال غیر قانونی باشند.
•قوانین دامنه های با پسوند co.ir: برای ثبت این دامنه تمامی قوانین دامنه ir صادق می باشد. استفاده از نام های مرتبط با اینترنت برای ثبت دامنه ممنوع می باشد.
•قوانین دامنه های با پسوند net.ir :برای ثبت این دامنه تمامی قوانین دامنه ir صادق می باشد.