قابلیت های وردپرس در طراحی سایت

قابلیت های وردپرس در طراحی سایت

قابلیت های وردپرس در طراحی سایت


قابلیت های وردپرس در طراحی سایت طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از اولین گزینه ها برای داشتن یک وب سایت است چرا که علاوه بر قابلیت های بیشماری که در اختیار قرار می دهد کارکردن با وردپرس بسیار راحت است. امروزه وردپرس به یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا تبدیل شده و گواه آن اغلب طراحی سایت هایی است که با این سیستم طراحی شده اند از جمله آن ها طراحی سایت فروشگاهی ، طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت آگهی زیادی که وردپرسی هستند.
البته در گذشته سیستم وردپرس بیشتر برای ساخت وبلاگ استفاده می شد اما امروزه با افزایش کارایی به یکی از سیستم های مدیریت محتوای قدرتمند تبدیل شده که با قیمت ارزان و افزونه های زیادی که دارد نیاز های مدیر سایت و کاربر را برطرف می کند همچنین سهولت استفاده از پنل کاربری باعث شده تا افراد مبتدی نیز به راحتی طراحی سایت خود را مدیریت کنند. در ادامه مقاله به بررسی برخی از ویژگی های سیستم مدیریت محتوای وردپرس می پردازیم.

امکانات سیستم مدیریت محتوای وردپرس

• مناسب برای مبتدیان
پنل کاربری وردپرس فارسی است و برای افراد تازه کار بسیار مناسب است که امکانات پیشرفته ای نیز در اختیار کاربران قرار می دهد. افرادی که دانش تخصصی در این زمینه را ندارند نیز می توانند با شرکت در یک جلسه آموزشی دانش لازم برای مدیریت سایت خود را پیدا کنند.

• پلتفرم اوپن سورس
اوپن سورس بودن یا همان پلتفرم متن باز به این معناست که طراح سایت می تواند کدهایی را اضافه کند و در اختیار کارفرما قرار دهد. امکان ایجاد تغییر یک ویژگی مثبت به شمار می رود تا جایی که به دلیل وجود کد های اشتباه کارایی طراحی سایت با اختلال رو به رو نشود و این که امنیت سایت دچار مشکل نشود.

• پلاگین ها
پلاگین ها یا همان افزونه ها قابلیت ها و امکانات متعددی را به سایت اضافه می کنند که سایت های وردپرسی افزونه های بیشماری را به صورت رایگان و پولی در اختیار طراح قرار می دهد.

• سرعت بارگزاری
سرعت لود طراحی وب سایت یکی از مهم ترین فاکتور ها می باشد. در سیستم مدیریت محتوای وردپرس شما امکان استفاده از افزونه های متعددی را دارید اما نباید فراموش کنید که هر چه تعداد افزونه ها بیشتر باشد سرعت سایت کاهش می یابد بنابراین وردپرس دو ویژگی مثبت دارد یکی افزونه های بیشمار و دیگری سرعت لود مناسب است که اگر به درستی مدیریت نشوند تبدیل به نقطه ضعف می شوند.

• سئو مناسب
در سیستم مدیریت محتوای وردپرس به دلیل سازگاری با موتور های جستجوگر و پیروی از استاندارد های گوگل سئو سایت مناسبی دارد و کسب رتبه راحت تر خواهد بود. همان طور که گفته شد کار با رابط کاربری وردپرس بسیار آسان است بنابراین با کسب دانش لازم در خصوص سئو به راحتی می توانید سئو سایت خود را به دست بگیرید.

• وابسته نبودن به طراح سایت
یکی از خوبی های طراحی سایت با وردپرس این است که به هر دلیلی اگر طراح سایت با شما قطع همکاری کند کارهایتان لنگ نمی ماند و می توانید از یک طراح سایت دیگر کمک بخواهید تا ادامه پروژه را به دست بگیرد.

وردپرس انتخابی مناسب برای طراحی سایت

درست است که وردپرس به عنوان سیستمی برای وبلاگ نویسی شناخته شده است اما بسیار کارآمد تر ظاهر شده است. البته با وجود این که کار کردن با وردپرس بسیار ساده است و رابط کاربری آسانی دارد اما هر چه حرفه ای تر باشید و از افراد حرفه ای تر کمک بگیرید نتیجه ی بهتری دریافت می کنید. برخی مشکلات و اختلالاتی که در طراحی سایت های وردپرسی به وجود می آید ناشی از تجربه پایین طراح سایت است.

سوالات رایج در خصوص کار با وردپرس عبارتند از:

آیا با یادگیری وردپرس می توان وارد بازار کار شد؟
یادگیری وردپرس برای ورود به بازار کار طراحی سایت گام بسیار خوب و بلندی است اما به عنوان مدعی طراح سایت وردپرس نمی تواند دلیل خوبی باشد و یک طراح سایت حرفه ای می بایست با کد نویسی ها نیز آشنا باشد تا بتواند قالب های مورد نیاز را ایجاد کند و تغییرات لازم را اعمال کند.
آیا وردپرس بیش ازحد ازمنابع سرور استفاده می کند؟
باوری به وجود آمده است که وردپرس از منابع سرور بیش از حد استفاده می کند اما اگر از افراد با تجربه در این کار کمک بگیرید متوجه خواهید شد که اگر طراح سایت حرفه ای داشته باشید و کیفیت هاست و سرور مناسبی داشته باشید با مشکلی مواجه نخواهید شد.
به روز رسانی سایت وردپرس چگونه است؟
سایت های وردپرسی به صورت مداوم نسخه های به روز شده را ارائه می دهند که برای افزایش کارایی و تقویت سئو سایت و بهینه سازی می بایست سایت خود را آپدیت کنید اما گاهی اوقات با آپدیت ها اختلالاتی برای سایت ایجاد می شود که باید از طراح سایت کمک بخواهید.

واحد توسعه و تحقیق شرکت نونگار پردازش