سرور مجازی

سرور مجازی

سرور مجازی


سرور مجازی سرور مجازی اختصاصی بهترین انتخاب برای وب سایت هایی با نرخ ترافیک بالاست. اغلب صاحبان سایت برای شروع پروژه طراحی سایت خود از هاست اشتراکی استفاده می کنند که در ابتدای راه انتخاب معقولی است اما پس از توسعه کسب و کار مجازی و ارتقا طراحی سایت خود هاست اشتراکی پاسخگوی نیاز آن ها نخواهد بود و هزینه های سرور اختصاصی نیز بسیار بالا می باشد.
به همین دلیل است خرید سرور مجازی اختصاصی به مدیران پیشنهاد می شود. سرور مجازی اختصاصی شامل امکانات و خدمات سرور اختصاصی است با این تفاوت که هزینه کمتری پرداخت می کنید و با توجه به نیاز خود پلن مورد نظر را خریداری می کنید که هر سرور مجازی منابع مشخص شده ای از سرور اختصاصی را شامل می شود. منابع شامل هارد دیسک، پردازنده سی پی یو، رم، ترافیک ماهانه، حافظه، آی پی، سرعت پورت می شود.

سرور مجازی به چه معناست؟

سرور مجازی که با نام VPS نیز شناخته می شود که از اختصار عبارات Virtual Private Server تشکیل شده است. وی پی اس به معنای سرور مجازی اختصاصی است که به کامپیوتری همیشه روشن و متصل به اینترنت تشبیه شده است و امکان دسترسی به طراحی وب سایت و طراحی اپلیکیشن و استفاده از خدمات آن را در هر لحظه فراهم می کند. به این ترتیب که با خرید سرور مجازی بخش اختصاصی از سرور را به خود اختصاص می دهید و از منابع سرور اختصاصی در محیطی شخصی با سیستم عاملی جدا و سخت افزار جداگانه بهره می گیرید.
سرور اختصاصی برای شرکت های و سازمان هایی که تمایل به اشتراک فضای سرور با سایر طراحی سایت ها ندارند مناسب می باشد اما اغلب سازمان ها سرور مجازی اختصاصی را به دلیل تعرفه های مناسب تر و همچنین دارا بودن همان امکانات سرور اختصاصی ترجیح می دهند. در واقع سرور اختصاصی برای سازمان ها و شرکت هایی مناسب است که به فضای آن نیاز داشته باشند و علاوه بر این هزینه های سرور اختصاصی برایشان توجیه اقتصادی داشته باشد.

ویژگی های سرور خصوصی مجازی عبارتند از:

•پشتیبانی فنی و کامل شبانه روزی
•اختصاصی بودن منابع
•سرعت بالا جهت لود طراحی سایت
•فضای بیشتر
•پهنای باند وسیع و برقراری ارتباط پر سرعت با شبکه
•قابلیت نصب هر گونه نرم افزار مورد نیاز
•هزینه کمتر نسبت به سرور اختصاصی
•انعطاف پذیری بالا
•امکان مدیریت کامل
•امنیت بالا و حفظ اطلاعات
•پایداری کیفیت مداوم
•امکان ارتقا سخت افزار
•امکان مانیتورینگ جهت افزایش امنیت سرور
•امکان انتخاب پلن دلخواه بسته نیاز های سخت افزاری و نرم افزاری خود

سرور مجازی داخلی چیست؟

سرور مجازی داخلی همان سرور مجازی ایران می باشد و که میزبانی سرور اصلی آن در دیتا سنتر های داخل کشور انجام می شود و از اینترنت داخل کشور بهره مند است. اگر اغلب بازدید کنندگان طراحی سایت شما از ایران می باشند انتخاب سرور مجازی داخلی پیشنهاد می شود چرا که مسافت کوتاه فاصله جغرافیایی که میان سرور و کاربر وجود دارد سرعت بارگذاری بالاتری دارند.
علاوه بر این محدودیت هایی شامل فیلترینگ که در ایران معمول هستند شامل حال شما نمی شود و در هر حالتی امکان دسترسی به طراحی وب سایت و طراحی اپلیکیشن شما وجود دارد. علاوه بر این امنیت اطلاعات خصوصا در برای طراحی سایت های دولتی در سرور مجازی داخلی بالاتر است و اغلب سایت های که با منافع ملی در ارتباط هستند از سرور مجازی ایران استفاده می کنند. البته سرور های داخلی معایبی نیز دارند که از جمله آن ها تحریم آی پی های ایرانی توسط بعضی از سایت های خارجی است.

رایج ترین سوالات در زمینه سرور مجازی عبارتند از:

سرور مجازی داخلی بهتر است یا خارجی؟
انتخاب موقعیت جفرافیایی سرور مجازی بسته کاربرد سایت و اپلیکیشن انجام می شود. علاوه بر این بازدید کنندگان از اهمیت زیادی برخوردار هستند این که بازدید کنندگان وب سایت از کدام کشور ها هستند در انتخاب موقعیت جغرافیایی سرور موثر است و با توجه به مزایا و معایب سرور داخلی و خارجی امکانات و سرویس دهی ها تغییر می کنند.

انواع سرور مجازی کدام هستند؟
سرور مجازی ویندوز، هاست لینوکس و سرور مجازی ابری از جمله شناخته شده ترین سرور های مجازی می باشند که تفاوت اصلی ما بینشان سیستم عامل استفاده شده در آن ها می باشد.

تعرفه سرور مجازی چقدر است؟
سرور های مجازی تعرفه ثابتی ندارند و هزینه آن ها بسته به میزان خدمات و امکاناتی که ارائه می دهند متفاوت است. علاوه بر این افزایش مدت زمان حق اشتراک سرور ها در افزایش هزینه تاثیر دارد.

سرور مجازی خارجی چیست؟
در سرور های مجازی خارجی سرور اصلی در خارج از ایران میزبانی می شود لذا سرور مجازی های خارجر پهنای باند گسترده تری دارند و مناسب برای سایت های بزرگ با نرخ ترافیک غالب از سایر کشور ها می باشند. اما معایبی مانند نوسانات قیمت ارز موجب ناپایداری هزینه های سرور خارجی می شود علاوه بر این فیلترینگ های داخلی اثر مستقیم دارند و موجب قطع دسترسی به سایت می شود.

واحد توسعه و تحقیق شرکت نونگار پردازش