رویکرد های طراحی شبکه های اجتماعی در سال 2015

رویکرد های طراحی شبکه های اجتماعی در سال 2015

رویکرد های طراحی شبکه های اجتماعی در سال 2015

رویکردهای طراحی رسانه اجتماعی


بصورت گسترده حضور نسل جوان را در شبکه های اجتماعی می توان دید، آرزوی توسعه پردازان و مدیران شبکه های اجتماعی رضایت کاربران و حضور میلیونی آنها در شبکه اجتماعی می باشد. در این مقاله به بررسی آخرین (ترندها) رویکردهای طراحی رسانه های اجتماعی خواهیم پرداخت:

1. گستردگی یا تک کاربری ؟


یک روند رو به رشد نسبت به برنامه های با متمرکز روی یک کاربرد، در توسعه رسانه های اجتماعی وجود دارد – شبکه های اجتماعی از این دست بر انجام یک کار و فقط یک کار تمرکز دارند، اما در انجام آن کار بسیار خوب عمل می کنند. اغلب این کار حتی یک ایده جدید نیست - فقط یک برداشت متفاوت از نحوه ارائه رابط کاربری است.
به عنوان مثال، در حالی که اینستاگرم مدت طولانی است که برای به اشتراک گذاری عکس ها با دوستان استفاده می شود، اسنپ چت با رویکردی متفاوت شبکه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری تصاویر با دوستان تبدیل شده است.
به طور مشابه، برنامه های پیام رسانی اجتماعی مانند Line یا WeChat با به دست آوردن کاربران زیاد، به ویژه در آسیا، با ارائه یک ارتباط اجتماعی همتا به همتا محبوبیت زیادی بدست آورده اند. اخیرا نرم افزار Meerkat با تمرکز بر ارائه یک ارتباط ویدیو مبتنی بر تویتر توانسته جایگاه برای خود دست پا کند. در حالی که نرم افزارهای مبتنی بر مدل همه چیز-در یکی پیچیده گی زیادی بر مخاطب خود اعمال می کنند.

2. بالا رفتن توقعات در طراحی بصری


پس از ورود کاربران به شبکه اجتماعی . شانس دوم شما تحت تاثیر قرار دادن کاربران با رابط کاربری قوی می باشد. این فشار متمرکز بر طراحان وب است ، به خصوص برای رعایت سهولت استفاده و طراحی بصری جذاب. در سال 2015 کاربران نیاز کاربران از "فقط کار می کنند" فراتر رفته است.

3. تجارت الکترونیک و فروش اجتماعی


فروش مستقیم در رسانه های اجتماعی است یک چیز جدید نیست، اما بطور فزاینده در حال تبدیل شدن به یک فعالیت اصلی در شبکه های اجتماعی است. در گذشته، خریداران با شک و تردید و یا با احتیاط وارد خرید یا فروش از طریق رسانه های اجتماعی می شدند، اما در نسل جدید از این امکان به عنوان یک روش اصلی در انجام کسب و کار نگاه می کنند.

4. ارزش حفظ حریم خصوصی


با وجود مطالب ذکر شده چیز دیگری که اهمیت بالایی دارد حفظ حریم خصوصی می باشد. حفظ اطلاعات و القای احساس امنیت کاربران در رابطه با داده ها و چندرسانه ای های به اشتراک گذاشته شده اهمیت ویژه ای دارد .