تأثیر مرورگرها بر ثبات یا عدم ثبات سایت بخش اول

تأثیر مرورگرها بر ثبات یا عدم ثبات سایت بخش اول

 تأثیر مرورگرها بر ثبات یا عدم ثبات سایت بخش اول


یکی از با اهمیت ترین کارهای بعد از اینکه طراحی سایت را به اتمام رساندید تست سایت با مرورگرهای گوناگون است. می توان گفت که مرورگرهای اینترنت عملکردی مشابه به دستگاه های ترجمه دارند که کدهای زشت HTML را به صفحاتی تبدیل می کند که برای بازدیدکنندگان ملموس و قابل درک باشد. این کدها به صور گوناگونی تجزیه و تحلیل و در نهایت تفسیر می شوند که همگی بستگی به سیستم عامل و مرورگری دارد که کاربر از آن استفاده می کند.
اخیراً Wal-Mart در یک حرکت اشتباه به خاطر وجود ترکیبی زشت و بد شکل از متن و لینک، کاربران فایرفاکس را مسدود نموده است. به همین خاطر باید دقت کرد که در طراحی سایت مرتکب این اشتباه نشد. برای اینکه شما در مسیر درست ساخت سایت قدم بردارید ذکر چند نکته در این قسمت لازم و ضروری به نظر می رسد.


مرورگرهای گوناگون


احتمالاً نوع مرورگری که کدهای html را تبدیل به صفحات قابل مشاهده برای کاربران می کند بیشترین تأثیر را در طراحی سایت شما خواهند داشت. سیستم عاملی که شما استفاده می کنید در واقع طبق آن میزبانی برای مرورگرها وجود دارد. طبق تحقیقات و بررسی هایی که کارشناسان و متخصصین ساخت سایت در گذشته انجام داده بودند محبوب ترین مرورگرها اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس بوده اند و اکنون کروم هم به آنها اضافه شده است و این سه مرورگر بیشترین سهم کاربر را در بازار از آن خود کرده اند.
از مرورگرهایی نظیر سافاری و اُپرا نباید غافل بود زیرا با توانایی های برجسته ای که دارند به سرعت در حال پیشروی می باشند و به زودی به رقیبانی جدی برای مرورگرهای قدیمی بدل خواهند شد. هر چند که نهادی به نام کنسرسیوم شبکه جهانی اینترنت معیار و استاندارد های رسمی html را مشخص کرده و منتشر نموده است اما تفاسیری که از این قوانین در طراحی سایت می شود بسیار وسیع و گسترده است.


 نکات مهم در خصوص مرورگرها


در همین راستا اطلاع داشته باشید که برخی از مرورگرها استانداردهای Cutting edge-HTML را پشتیبانی می کنند و برخی دیگر خیر، پس نیاز است که آنها را شناسایی نمایید. در واقع همین تمایزات است که تأثیر بسیار زیادی بر روی چگونگی نمایش یک صفحه از یک سایت را دارد و در طراحی سایت باید به این نکته توجه داشت. برای این که بتوانید مشکلات ناشی از اشتباه ذکر شده در بالا را کاهش داده و به کمترین میزان ممکن برسانید بهترین راهکار این است که در هنگام ساخت سایت به میزان سازگار بودن مرورگر دقت لازم را داشته باشید. در طراحی سایت به دو مورد بسیار مهم توجه داشته باشید، مورد اول عدم استفاده از پسوند های HTML است و مورد دوم نیز به تگ های Cutting-edge HTML مربوط می شود که در حال حاضر به وسیله ی تمام مرورگرها پشتیبانی نمی شود و باید تا جایی که امکان دارد از بکار بردن آنها در طراحی سایت اجتناب ورزید.