بررسی قوانین مهم در طراحی وب سایت واکنشگرا

بررسی قوانین مهم در طراحی وب سایت واکنشگرا

بررسی قوانین مهم در طراحی وب سایت واکنشگرا


Adaptive و Responsive :
ساختار Adaptive در واقع همان ساختار اکثر وب سایت هایی که در ابزار مختلف به نمایش در می آیند و به نسبت پهنای صفحه تغییر می نمایند ، می باشد. از سوی دیگر ساختار Responsiveیا طراحی سایت واکنشگرا بدون جلب توجه و به صورت جذاب تر نسبت به تغییر اندازه صفحه عمل کرده و صفحه ای به مراتب قابل قبول تر و زیبا تر به کاربر نمایش خواهد داد .
عناصر شناور در طراحی وب سایت واکنشگرا :
شناور سازی یعنی هر آنچه که در یک وب سایت استاتیک در رزولوشن یک لب تاپ یا کامپیوتر مشاهده می نمایید . پس از طراحی وب سایت ریسپانسیو به صورت عمودی اجرا خواهد شد در نتیجه نسبت به حالت استاتیک ، ارتفاع صفحه افزایش خواهد یافت . در ساختار استاتیک با اندازه ها و پیکسل ها کار می نماییم اما در طراحی سایت واکنشگرا می بایست همه چیز با کد های CSS و جاوا نسبت به پهناهای متفاوت ساخته شود .
واحد های مرتبط به صفحه در طراحی سایت :
برای نمایش وب سایت در دستگاه های هوشمند مختلف ، صرفا نمی توان از point یا پیکسل استفاده نمود . در واقع به واحدی نیاز است که پهنای آن ، تشکیل دهنده درصدی از عنصر اصلی خود باشد تا بدون نیاز به کد نویسی های اضافی به همراه تغییر پهنای صفحه ، پهنای آن نیز تغییر نماید .
Breakpoints :
در صفحه اصلی طراحی وب سایت نقاط شکست ، نقاط طلایی می باشند . نقاطی که می توان روی آن ها مانور داد و در نمایشگر های گوناگون توسط کد های مختلف جا به جا نمود . در استفاده از این اصل این نکته را به خاطر داشته باشید که برای اجرای یکباره کد های جاوا ، مرورگر های مختلف دارای محدودیت هایی می باشند و به دلیل این که با هر بار تغییر در عرض مرورگر ، نقاط شکست تغییر می نمایند ، این امر می تواند موجب هنگ کردن دستگاه مخاطب شود .