بررسی تفاوت طراحی وب سایت با PHP و طراحی سایت با Asp.net

بررسی تفاوت طراحی وب سایت با PHP و طراحی سایت با Asp.net

بررسی تفاوت طراحی وب سایت با PHP و طراحی سایت با Asp.net


در ذهن بسیاری از کاربران این سوال به وجود می آید که طراحی وب سایت با Asp.net بهتر است یا طراحی وب سایت با PHP . برای پاسخ به این سوال باید گفت که در پروسه طراحی سایت نکاتی که می بایست مد نظرتان باشد کاربردی بودن ، گرافیک و جذابیت وب سایت می باشد ، زیرا PHP و Asp.net هر دو زبان های برنامه نویسی تحت سرور می باشند که تنها در یک مورد با یکدیگر تفاوت دارند .
Asp.net همانند پلی ارتباطی میان برنامه های تحت وب و برنامه های کلاسیک می باشد .  اما مهم ترین هدف زبان برنامه نویسی php ایجاد امکان داینامیک کردن وب سایت می باشد .
مدت زمان پروژه طراحی وب سایت :
در زبان php کدنویسی آسان تر بوده و زمان کمتری را به خود اختصاص می دهد اما در زبان Asp.net کد های بیشتری نسبت به زبان php وجود دارد . در زبان برنامه نویسی php به علت وجود سیستم های مدیریت محتوا همانند ورد پرس و جوملا سرعت پروسه طراحی سایت تان بسیار افزایش خواهد یافت .  
چرا طراحی وب سایت با PHP ؟
به دو علت بهتر است طراحی سایت با PHP را انتخاب کنید :
1.    اگر هاست شما لینوکس می باشد ، طراحی وب سایت با PHP برای شما مناسب می باشد .
2.    اگر یک پروژه یا وب سایتی کوچک می خواهید که نیاز ندارید به برنامه های تحت ویندوز مرتبط باشد ، طراحی وب سایت با PHP مناسب شما می باشد .
چرا طراحی وب سایت با Asp.net ؟
به دو دلیل بهتر است طراحی وب سایت با Asp.net را انتخاب نمایید :
1.    اگر هاست مورد استفاده شما ویندوز می باشد ، طراحی سایت با Asp.net را انتخاب نمایید.
2.    اگر تمایل به داشتن پرتال در طراحی سایت تان دارید و این پرتال قرار است به زبان های تحت ویندوز اتصال یابد ، بهتر است برای طراحی وب سایت زبان Asp.net را انتخاب نمایید .
هزینه طراحی سایت :
از نظر هزینه وب سایت ، به علت لینوکس بودن هاست php ، این نوع طراحی سایت به مراتب از طراحی وب سایت با Asp.net ارزان تر می باشد . علاوه بر این چون اسکریپ ها و فریم ورک های رایگان بسیاری در php موجود می باشد هزینه طراحی سایت با php کمتر می باشد .