برای افزایش امنیت طراحی وب سایت چه باید کرد ؟

برای افزایش امنیت طراحی وب سایت چه باید کرد ؟

برای افزایش امنیت طراحی وب سایت چه باید کرد ؟


آیا تا به حال تصور کرده اید که اگر وب سایت تان هک شود چه کار باید بکنید ؟ وب سایت شما در واقع همانند شعبه ای 24 ساعته از کسب و کار شما محسوب می شود لذا اگر فردی به اطلاعات شما راه پیدا کند مشکلات بسیاری برای شما به وجود خواهد آمد . در این مقاله به چند تکنیک برای افزایش امنیت طراحی سایت اشاره می کنیم .
افزایش امنیت شبکه دسترسی :
هنگامی که از سیستم شخصی خودتان وارد وب سایت می شوید اگر دسترسی شبکه به صورت صحیح تنظیم نشده باشد ، یک هکر نیز می تواند به راحتی از طریق شبکه وارد وب سایت تان شود ، از این رو بهتر است هر از چند گاهی رمز ورود پنل مدیریت را تغییر داده و نرم افزاری برای اسکن نمودن فایل ها در سیستم خود نصب نمایید .
نقش و تاثیر فایروال در وب سایت :
حتما در وب سایت تان یک فایروال نصب نمایید تا از خطر هکر ها و فایل های مخرب و اسپم ها در امان بمانید . با این کار امنیت طراحی وب سایت شما افزایش خواهد یافت .
نصب نرم افزار های امنیتی :
در طراحی سایت خود از افزونه ها و برنامه های امنیتی بهره ببرید . اگر از سیستم مدیریت محتوا جوملا یا وردپرس استفاده می نمایید حتما به دنبال افزونه هایی برای افزایش امنیت وب سایت تان باشید .
پنهان نمودن صفحه ادمین وب سایت :
تلاش کنید با پسورد گذاشتن بر روی فایل ادمین یا بستن دسترسی ها ، هکر به آسانی نتواند به بخش ادمین سایت دسترسی پیدا کند .
به کارگیری SLL در طراحی وب سایت :
SLL یک پروتکل رمز نگاری برای بازدیدکنندگان وب سایت می باشد تا آن ها بتوانند با خیالی آسوده در وب سایت تان ثبت نام کنند ، به همین خاطر بسیاری از وب سایت ها از SLL در طراحی وب سایت شان استفاده می نمایند .
نحوه برنامه نویسی وب سایت :
در کد نویسی وب سایت تان سعی کنید امنیت را رعایت نمایید و برنامه نویسی را به طور اصولی انجام دهید و تا حد ممکن از قالب های آماده استفاده نکنید .