اصول روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت
اصول روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت
در مقاله های گذشته در مورد اصول استفاده از رنگ ها در طراحی سایت صحبت کردیم و به اهمیت ان ها در طراحی سایت پی بردیم این که چه رنگی متناسب کدام سایت است سوالی ست که همیشه ذهن طراحان سایت را به خود مشغول می کند در این مقاله می خواهیم این موضوع را از نظر روان شناسی مورد بحث قرار دهیم.
طراحی سایت های پر بازدید معمولا از رنگ سفید به عنوان رنگ پس زمینه ، رنگ ابی برای لینک ها و رنگ بنفش برای لینک های بازدید شده استفاده می کنند که به عنوان پیش فرض برنامه ی فرنت پیج نیز به کار می رود در طراحی سایت هایی که جنبه ی شخصی دارند رنگ های سرمه ای و سبز پر رنگ کاربرد زیادی دارند همچنین در طراحی سایت کودکان رنگ های شاد زیاده دیده می شود به هر حال توجه به کارکرد رنگ ها در طراحی سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است در ادامه به یاداوری حالت روانشناسی که هر رنگ ایجاد می کند می پردازیم
برای طراحی سایت یک بهترین رنگ نداریم
در مدیریت نوین پذیرفته شده که بهترین شیوه ی انجام کار وجود ندارد این مورد درباره ی رنگ های مورد استفاده در طراحی وب سایت نیز کاربرد دارد در واقع این خلاقیت و هنر طراحان است که باعث می شود سایتی برای ما جذاب و دیدنی شود هنگام طراحی گرافیکی طراحی سایت باید توجه کنیم که متن ها قابلیت خواندن داشته باشند و بین رنگ های لوگو و ارام های سایت تطبیق و هماهنگی صورت گرفته باشد همچنین توجه به چند اصل زیر می تواند حائز اهمیت باشد1. رنگ ها می توانند بیننده طراحی سایت تهران را ترغیب به خرید کنند یا از خرید باز دارند
2. معمولا تاثیر رنگ ها در نود ثانیه اول و زمانی که مخاطب هنوز با متن های طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن ارتباط برقرار نکرده بسیار زیاد است
3. رنگ ها اثر خود را کاملا روی رفتار ما نشان می دهند
4. اثرگذاری رنگ ها در فرهنگ های مختلف متفاوت است
5. هر رنگ دارای یک پیام نهفته است که ان را به مخاطب ارسال می کند