اشتباهات رایج در طراحی سایت ها

اشتباهات رایج در طراحی سایت ها

اشتباهات رایج در طراحی سایت ها


اشتباهات رایج در طراحی سایت ها
طراحی سایت طراحی وب سایت طراحی سایت نیز مانند حرفه های دیگر در طی زمان دستخوش تغییر و تحولاتی در زمینه های پیشرفت علم و تکنولوژی در خوزه ی طراحی سایت شده است. امروزه طراحان وب سایت به دلیل مشغله ها و درگیری های کاری، نداشتن وقت کافی برای بروز کردن اطلاعات کاری خود، کسب درآمد های بالا از روش های پیشین و همچنین اصرار مشتری ها به استفاده از روش ها و تکنیک های قدیمی، در کار های خود تغییر و تحولاتی را ایجاد نکرده و نوز هم مطابق با گذشته پیش می روند.
برای طراحی سایت های حرفه ای طراحان باید خود را ارتقاء داده و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند و از روش های جدید را مورد استفاده قرار دهند. در این مقاله به بیان اشتباهات رایج در طراحی سایت خواهیم پرداخت:

• استفاده از انیمیشن ها و تصاویر متحرک در طراحی سایت

به مدت بسیار محدودی در گذشته از فلش اینترو در طراحی سایت ها استفاده می کردند، یعنی طراحان با استفاده از انیمیشن های متحرک به وب سایت ها جذابیت خاصی را می دادند که این موضوع باعث کاهش سرعت لود صفحات وب سایت می شد و کاربران برای بازدید از وب سایت باید زمان بسیار زیادی را صرف می کردند و بعد از آن طراحان متوجه شدند که این روش تاثیر منفی بر وب سایت داشته و به راحتی کنار گذاشته و منسوخ شد. اما هنوز هم گاهی در برخی از وب سایت ها این گونه انیمیشن ها و تصاویر متحرک دیده می شود.

• استفاده از نمونه های تکراری در طراحی سایت

برای بالا بردن ارزش کسب و کار خود و بهتر دیده شدن وب سایت شما توسط کاربران بهتر است وب سایت خود را به صورت اختصاصی طراحی کنید. امروزه به دلیل اینکه بیشتر افراد برای طراحی سایت از قالب های مشابه استفاده می کنند بهتر است بین شما و رقبایتان وجه تمایزی وجود داشته باشد.

• طراحی سایت های تمام فلش

عوامل بسیار زیادی مثل سرعت لود بسیار پایین صفحات، عدم نمایش آن ها در سیستم عامل گوشی ها، بهینه سازی ضعیف برای موتورهای جستجو و... باعث شدند تا طراحی سایت فلش به راحتی کنار گذاشته و منسوخ شود.

• نداشتن صفحه ی تماس باما در طراحی سایت

هنوز هم در برخی از وب سایت ها فرم تماس باما وجود ندارد و فقط شماره تماس تلفنی و آدرس نمایش داده می شوند. این در حالیست که صفحه ی تماس باما یکی از بهترین راه های ارتباطی بین مدیر سایت و مشتریان می باشد.

• نداشتن اطلاعات تماس در طراحی سایت

برای ایجاد اعتماد و اطمینان بیشتر بین کاربران وب سایت بهتر است آدرس به طور دقیق و بر روی نقشه ی گوگل، اطلاعات تماس و دیگر راه های ارتباطی قرار داده شود این درحالیست که بسیاری از وب سایت ها نسبت به این موراد بسیار بی تفاوت می باشند.