آشنایی با منوهای کاربردی طراحی سایت

آشنایی با منوهای کاربردی طراحی سایت

آشنایی با منوهای کاربردی طراحی سایت


آشنایی با منوهای کاربردی طراحی سایت
منوی طراحی سایت بخش مهمی در ساخت سایت است که اهمیت زیادی در پیدا کردن مسیر صفحات و ساختار کلی سایت دارد در واقع منو ارتباط میان صفحات طراحی سایت را برقرار می کند. کاربران و مخاطبان سایت می بایست بتوانند با منو ارتباط خوبی برقرار کنند چرا که سایتی که طراحی می کنید برای سهولت استفاده و برقراری ارتباط کاربران است و تاثیر به سزایی در جذب بازدیدکنندگان و کاربران بیشتر دارد پس در تلاش باشید تا امکان دسترسی کاربران به صفحات مختلف سایت را از طریق منو آسان کنید. منو طراحی سایت نقش موثری در موفقیت و یا شکست سایت ایفا می کند اما با این حال در بسیاری از مواقع اهمیت آن نادیده شمرده می شود و یا به صورت اصولی و صحیح طراحی نمی شوند که همین امر می تواند موجب عدم موفقیت سایت شود.

نکاتی مهم در منوی طراحی سایت عبارتند از:

امروزه کاربران زمان کمی را به شما فرصت می دهند تا آن ها را جذب وب سایت و طراحی اپلیکیشن خود کنید بنابراین می بایست منو طراحی سایت خود را در دسترس قرار دهید تا کاربر به راحتی به آن دست یابد و در صورتی که منو در معرض دید و جاهای غیر قابل مشاهده طراحی وب سایتمخفی شده باشد احساس گیجی می کند و موجب خروج از سایت می شود.
• نقشه طراحی سایت
قبل از طراحی منوی سایت یک نقشه کلی از سایت و لینک های مرتبط با آن تشکیل دهید پس از براساس اولویت در قسمت منو جای گذاری کنید. توجه داشته باشید که دسترسی کاربران به صفحات طراحی سایتتنها از طریق منو امکان پذیر است در صورتی که خطا داشته باشید و به درستی منوی سایت را طراحی نکنید بازده کمتری خواهید داشت.
• چسبنده بودن منوی طراحی سایت
در برخی سایت ها که صفحه طولانی می شود و برای مشاهده ادامه صفحه کاربران ملزم به اسکرول کردن هستند منو می بایست به صورتی باشد که همراه با اسکرول کردن به صورت چسبنده پایین بیاید و نیازی نباشد که کاربر برای دسترسی پیدا کردن به منو دوباره به بالا بازگردد.
• واضح بودن منوی طراحی سایت
باید بدانید که ساختار صحیح سایت و منو تاثیر به سزایی در سئو و بهینه سازی سایت دارد به این ترتیب در منوی طراحی سایت خود می بایست علاوه بر کلمات کلیدی از عبارات واضح استفاده کنید تا کاربر را دقیقا به همان مطلبی که نیاز دارد برساند و فراموش نکنید که منو طراحی سایت تهران خود را شلوغ نکنید و بنا به تشخیص خودتان گزینه هایی که مورد پسند کاربران هستند را در اولویت و دسترس قرار دهید.