آشنایی با طراحی سایت های تک صفحه ای

آشنایی با طراحی سایت های تک صفحه ای

آشنایی با طراحی سایت های تک صفحه ای


آشنایی با طراحی سایت های تک صفحه ای : وب سایت هایی تک صفحه ای در لیست وب سایت های مورد علاقه ی شمار بالایی از کاربران فضای مجازی قرار دارد . در گذشته طراحی سایت های تک صفحه ای به وب سایت های کسل کننده و کم هزینه معروف بودند اما امروزه به یکی از محبوب ترین روش های طراحی وب سایت مبدل شده اند . این نوع از وب سایت ها به طور کامل از لحاظ ظاهری با دیگر طراحی سایت ها متفاوت می باشند . وب سایت هایی که جزء این نوع از طراحی وب سایت قرار می گیرند بخش های درهم آمیخته شده ی وب سایت در زمان طراحی سایت را از یکدیگر جدا نموده و به ساده ترین و بهترین شکل در اختیار کاربران فضای مجازی قرار می دهند . مانند دیگر طراحی سایت ها ، این نوع از طراحی وب سایت نیز دارای مزیت ها و معایب خود می باشد اما کاربران به این وب سایت ها علاقه خاصی نشان می دهند .


طراحی سایت و سهولت در مسیر یابی :


در وب سایت هایی که به شکل تک صفحه ای طراحی می شوند مسیر یابی بسیار آسان می باشد . در واقع در این دسته از وب سایت ها کاربران فضای مجازی سردرگم نخواهند شد و به تمامی اطلاعات وب سایت به راحتی دسترسی خواهند داشت .


2 ویژگی مهم طراحی وب سایت تک صفحه ای :


1.    صفحات سایت به صورت ساده و کاربردی طراحی شده اند  . این امر موجب انتقال بهتر و سریع تر پیام اصلی وب سایت به کاربران خواهد شد .
2.    از آن جایی که وب سایت های تک صفحه ای به صورت ریسپانسیو می باشند در تمامی دستگاه ها قابل مشاهده می باشند .
کاراکتر های حائذ اهمیت در طراحی سایت به این سبک ، رنگ بندی وب سایت و میزان وضوح تصاویر به کار رفته در وب سایت می باشد . لازم به ذکر است بدانید وب سایت های تک صفحه ای به طور کامل به صورت پیمایشی عمل می نمایند ، گاهی اوقات قسمت های زیاد هم چون دریایی از محتوا خواهند بود که باعث می شود مخاطب نداند دقیقا در کجا قرار دارد و به کدام سمت می بایست پیش برود .