نقش هاور در طراحی سایت

نقش هاور در طراحی سایت

نقش هاور در طراحی سایت


نقش هاور در طراحی سایت
هاورها معمولا برای دادن اطلاعات اضافی به کاربر، بلافاصله پس از قرارگیری نشانه گر موس روی یک ایتم از سایت مورد استفاده قرار می گیرند یکی از کاربردهای مهم هاور در طراحی سایت، هدایت کاربر برای کلیک بر روی دکمه های اصلی سایت است که در نهایت باعث جلوگیری از هدر رفتن وقت کاربر و هدایت او به صفحه اصلی می شود بنابراین درک اثر مثبت این افکت و به کارگیری آن در طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن مهم است بررسی ها نشان می دهد هاوریکی از عناصر مفید طراحی سایت است و کاربران نیز به ان علاقه نشان می دهند.

بررسی تاثیر هاور در طراحی سایت

• استفاده از هاور باعث می شود کاربر به سادگی به اطلاعات اضافی و احیانا مورد نیاز دسترسی پیدا کند.
طراحی سایت هاور به گونه های متفاوتی صورت می پذیرد برای مثال می توان با قرار گیری موس، آیتم را بزرگنمایی کرد یا اطلاعات متنی اضافه در اختیار کاربر قرار داد.
• هاور می تواند به گونه ای طراحی سایت شود که شکل و اندازه ی عکس را تغییر دهد، ایتم را از یک زاویه دیگر نمایش دهد یا رنگ ان را عوض کند.
• معمولا با انتخاب رنگ مناسب، هاورها تاثیر بیشتری خواهد داشت.
• از هاورها برای هدایت کاربربه قسمت فراخوان و یا تبلیغات اینترنتی نیز استفاده می شود .

اهمیت هاور در طراحی سایت

اهمیت هاور تنها به مواد بالا خلاصه نمی شود فعالیت های زیادی را می توان از طریق هاورکنترل کرد موارد بالا تنها نمونه هایی هستند که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند اینکه چگونه از هاور استفاده می کنید تا کاربر احساس راحتی بیشتری کند به خود شما وابسته است می دانیم که هاور نقش موثری در تبدیل کاربر به مشتری دارند این موضوع به ویژه در طراحی سایت های فروشگاهی اهمیت می یابد و به آن نرخ تبدیل می گویند بنابراین طبیعی است که از این ویژگی در محل های استراتژیک مخصوص به خود استفاده کنید به مثالی که در این زمینه برایتان می زنیم توجه کنید.
می توانید استفاده از این ویژگی را به گونه ای کنید که مثلا در طراحی سایت فروشگاهی هنگام قرار گرفتن بر روی یک لباس رنگ ان عوض شود یا نمای پشتی ان دیده شود یا قیمت ان را به نمایش گذاشت همچنین می توان طراحی سایت را به گونه ای انجام داد که هنگام قرار گرفتن موس روی گزینه مورد نظر ، رنگ آن تیره تر شود تا تعادل بصری بیشتری ایجاد شود.

کلام پایانی

باید بدانید که هیچ محدودیتی در انتخاب انچه می خواهید به کاربر نشان دهید وجود ندارد تنها باید تصمیم بگیریداز چه نوع هاوری در طراحی سایت تهران خود استفاده کنید و به خاطر داشته باشید که یک طراحی سایت کاربرپسند باعث افزایش سئوی سایت و بهینه سازی سایت آن خواهد شد.