رایج ترین اشتباهات در طراحی سایت

رایج ترین اشتباهات در طراحی سایت

رایج ترین اشتباهات در طراحی سایت


رایج ترین اشتباهات در طراحی سایت
طراحی سایت
در این مقاله سعی داریم چندین مورد از اشتباهات رایج در طراحی سایت را خدمت شما معرفی نماییم . تا با مطرح کردن انها در بهبود عملکرد طراحی و مدیریت سایت ها اقدام نماییم . امیدواریم مطالب مندرج در ادامه مفید و مورد توجه شما مخاطبان قرار گیرد
مطالبی که باعث ایجاد مزاحمت برای افراد می شود را در سایت تان درج نکنید : مواردی مانند پخش یک موزیک ازار دهنده و یا یک ویدئو و حتی عکس متحرک ازار دهنده که در جای مناسبی از سایت قرار گرفته باشد را در سایت تان قرار ندهید. زیرا اینها باعث ایجاد مزاحمت و ناراحتی مخاطبان تان خواهد شد و رفته رفته باعث کاهش بازدید افراد از سایت شما خواهد شد.
قرار ندادن عکس خود در صفحه اغازین سایت : یکی از اشتیاهات برخی از طراحی ها قرار دادن عکس شخصی فرد در صفحه شروع سایت می باشد . اینکار برای اکثر کاربران خوشایند نیست و باعث ایجاد این تصور می شود که شما بجای پرداختن به موضوعات مهمتر و عناوین سایت سعی در جلب توجه مخاطبان دارید
رعایت اصول حریم شخصی : شما باید در حفظ اطلاعات کاربرانتان امین باشد و ایمیل شخصی و مشخصات انها را حفظ نمایید مگر مواردی که با تایید و موافقت انها در معرض نمایش قرار داده شود.
از استفاده کلمات و عبارات نامفهموم اجتناب و دوری کنید : کلمات و عبارات غیر قابل مفهوم و گنگ و یا اصلاعات تخصصی باعث سردرگمی کاربران سایت تان می شود. چه بسا باعث کاهش بازدید مخاطبان و به دنبال ان باعث کاهش رتبه شما از نظر سئو شود.
پرهیز از تبلیغات بسیار زیاد و بی رویه : تبلیغات متعدد و غیر مرتبط با موضوع فعالیت تان باعث کاهش مخاطبان شما خواهد شد . در صورت لزوم تا حد امکان مرتبط با حوزه ی کاری خود استفاده نمایید .
عدم درج مطالب قدیمی در سایت : هرگز از مطالب کپی شده ی سایر سایت ها و یا مطالب قدیمی برای درج در سایت تان استفاده نکنید. اینکار باعث کاهش رتبه سئو و کاهش بازدید های شما می شود.
در طراحی سایت از زمینه های تاریک استفاده نکنید: رنگ سفید یک رنگ کاربر پسند به صورت عمومی است . بخاطر روشن بودن زمینه کلی سایت و نیز وضوح محتوا در چنین شرایطی یک رنگ پر طرفدار در طراحی سایت می باشد.
در مساله فاصله گذاری به درستی عمل کنید : در طراحی سایت به اندازه ی کافی فاصله بگذارید و احتیاط کنید که بین واژه ها فاصله های اضافی ایجاد نشود و همچنین به فاصه ی بین المان ها نیز توجه داشته باشید .