بررسی سایت رقبا

بررسی سایت رقبا

بررسی سایت رقبا


بررسی سایت رقبا
طراحی سایت طراحی وب سایت طراحی سایت در تهران شما به عنوان صاحب یک کسب و کار و سایت آنلاین با بررسی سایت رقیب خود می توانید درس های زیادی از سایت رقیب خود بگیرید. طراحی سایت و بررسی سایت رقبا امکان برتر بودن در تجارت آنلاین را در اختیار شما قرار می دهد و معمولا سایت ها با بررسی سایت رقبا و انجام یک سری کارها در طراحی سایت به دنبال پیشی گرفتن از رقبا خود در زمینه کسب و کار هستند.

بررسی تعداد صفحات سایت رقبا

خیلی از شرکت ها مرتبا پست و مطلب و خبر منتشر می کنند در صورتی که خیلی از شر کت های مقابل آنها پست کمتری می گذارند ولی با برنامه ریزی و منسجم تر ، البته می توان گفت که همیشه مطلب بیشتر مهم نیست. با تمام این صحبت ها بررسی نشان می دهد سایت هایی که دارای تعداد صفحات بالای سایت بیشتری است از اعتبار بالایی برخوردار است و همیشه حرفی برای گفتن دارند.

بررسی تعداد مطالب سایت رقبا

تا به اکنون ابزاری که بتواند تعداد مطالب سایت رقیب را اندازه گیری کند به وجود نیامده ،می توان به سراغ سایت رقیب رفت وتعداد مطالب و پست هایشان را محاسبه کرد .معمولا در کنار هر مطلب تاریخ انتشار ان مطلب درج نیز می شود .با دانستن این موضوع اگر رقبا در روز 2 مطلب انتشار می دهند شما به انتشار 4 مطلب بپردازید که هم زودتر از مطلب رقیب خوانده شود هم پرنگ تر از مطلب رقیب در نگاه مخاطب ظاهر شود افزایش بک لینک ها در طراحی سایت باعث ارتقاء و افزایش رتبه وب سایت شما می شود.

بررسی ترافیک سایت رقبا

یکی از معیار های محبوبیت سایت و اعتبار آن میزان ترافیک سایت است وابزارهای فراوانی برای بررسی میزان ترافیک سایت وجود دارد. شما می توانید بابررسی میزان ترافیک سایت رقیب به میزان محبوبیت سایت رقیب خود پی ببرید. بررسی اعتبار دامنه سایت رقبا یکی از ابزارهای بررسی قدرت وب سایت عددی که بین صفر تا صد است هر چقدر این عدد به صفر نزدیک باشد سایت از قدرت بالایی برخوردار است.

آنالیز سایت رقبا چیست ؟

اهمیت آنالیز سایت رقبا چیست ؟ یکی از کارهایی که حتما می بایست در سئو و بهینه سازی طراحی سایت انجام بدهید ، آنالیز سایت رقبا می باشد، در این مقاله سعی بر آن داریم تا شما را با روش ها و راهکارهای آنالیز سایت رقبا آشنا سازیم. سرویس های پایین، ابزاری برای نمایش وضعیت سئوی طراحی سایت رقیبان می باشند با پیدا کردن لغات کلیدی سایت به راحتی می توانید با رقبای خود به رقابت پرداخته و جایگاه ویژه ای را برای خود ایجاد نمایید.

به طور کلی موارد زیر جز دلایل اهمیت آنالیز سایت می باشند :

• بررسی کانال ها و شبکه های رقیبان در آنالیز سایت رقبا
• پیدا کردن نقاط ضعف طراحی سایت خود

مراحل کلی آنالیز سایت رقبا به صورت زیر می شود :

• شناسایی رقیبان بالقوه ی طراحی سایت خود در آنالیز سایت رقبا
• بررسی وضعیت سئوی طراحی سایت رقیبان
• مقایسه ی وضعیت طراحی سایت خود با طراحی سایت رقیبان
• انتخاب کلمات کلیدی

فاکتورهای آنالیز سایت رقبا شامل موارد زیر می باشد :

• اعتبار دامنه یا Domain Authority در آنالیز سایت رقبا
• اعتبار صفحه یا Page Authority
• سرویس MOZ: ارائه ی اطلاعات کلی همانند دسته بندی
• سرویس SEMrush: نمایش تعداد عبارات مورد توجه در رتبه بندی

معرفی ابزارهای رایگان برای آنالیز سایت رقبا :

• Alexa الکسا در آنالیز سایت رقبا: برای شناسایی رقبا در آنالیز سایت رقبا
• Keywordtool.io در آنالیز سایت رقبا: برای پیدا کردن کلمات کلیدی
• MajesticSEO در آنالیز سایت رقبا: برای تشخصی میزان محبوبیت
• Web page SEO analysis در آنالیز سایت رقبا: برای تشخیص بهینه بودن