استفاده از ساید بار در طراحی سایت

استفاده از ساید بار در طراحی سایت

استفاده از ساید بار در طراحی سایت


استفاده از ساید بار در طراحی سایت
طراحی سایت طراحی وب سایت طراحی سایت در تهران در طراحی سایت های جدید موردی که جدیدا خیلی به آن توجه نمی شود ساید بار یا همان نوار کناری است در این مقاله می خواهیم از نظر زیبا شناختی و مقوله کاربردی آن صحبت کنیم برای کاربران و بینندگان سایت در ایران شاید ساید بار نقش بی چون وچرایی را بازی نماید راه اندازی یک وب سایت بدون نوار کناری ممکن است در ابتدا کار غیر ممکنی به نظر می رسید اما با کمی برسی متوجه خواهیم شد می توانیم ان را به ابزار کاربردی در زمان مورد نیاز تبدیل کنیم واز آن به عنوان یک عادت در وب سایت خود استفاده نکنیم . شاید در ابتدای کار اگر طراحی سایت از نوار کناری استفاده نکند در ذهن کاربر این موضع نقش ببندد که این طراحی سایت کارایی خود را از دست داده است .ما در این مقاله توضیح خواهیم داد که این دید کاملا غلط واشتباه است.

کاربرد ساید بار در طراحی سایت

شما می توانید طراحی سایت کاربر پسند و کاربردی را داشته باشید بدون سایت بار واطلاعات مورد تقاضای کاربر را در اختیار او قرار دهید. در برخی موارد طراحی سایت ها به گونه ای انجام می گیرد که نوار کنار طراحی سایت به قسمت دیگر انتقال پیدا میکند البته این موضوع قابل انکار نیست که جابه جایی مطلب ممکن است ذهن کاربر را از مطالعه مطلب اصلی دور کند .چرا زمانی که فکر کاربر درگیر محتوا یک صفحه است ذهن اورا از آن صفحه دور کنیم در صورتی که هدف ما جلب مخاطبین بیشتر است .یکی از اهداف ما در طراحی سایت ترغیب کاربر برای ماندگاری بیشتر در صفحه است . اگر بخواهیم مطالب اصلی را به نوار کناری ارجاع دهیم آیا به تعداد بازدید از طراحی سایت و مطالعه مطلب مورد نظر صدمه خواهد زد .

استفاده از فرم جستجو در طراحی سایت

از جاگزین ساید بارها کدام مورد را می توان نام برد استفاده از فرم جستجو ممکن است از فرم جستجو در ساید بارها استفاده کرد واز گزینه های دیگری مانند هدر یا فوتر نیز می توان استفاده کرد .واز مواردی مانند آخرین مطالب یا مطالب پر کاربرد یا دسته بندی های رایج دیگر و بهترین جایی که می توان از انتشار شبکه های اجتماعی استفاده کرد. با تمام این توضیحات بعضا مواردی هستند که برای مقاصد اقتصادی بیشتر از آنها استفاده می کنیم ماند تبلیغ کالای خاص ویا ترویج یک محصول استفاده از این موارد کاربر را دچار مشکل میکند که نوار کناری دچار تغیر گردد یا نه ،پس می توان گفت طراحی سایت بار نه چیز بدی است و نه چیزی که مورد نیاز دائم طراحی سایت باشد. سایت اینماد را نیز مطالعه نمایید.