ابزار های مهم در طراحی اپلیکیشن UI

ابزار های مهم در طراحی اپلیکیشن UI

ابزار های مهم در طراحی اپلیکیشن UI


ابزار های مهم در طراحی اپلیکیشن UI : به طور معمول در تمامی پروژه های حوزه ی طراحی اپلیکیشن ، پیش از آغاز برنامه نویسی ابتدا طراحی اپلیکیشن صورت می گیرد . مهم ترین موضوع در این زمینه پویایی طرح های اولیه و قالب ها می باشد . در واقع یک طراحی اپلیکیشن هیچ گاه نمی تواند روند ثابتی را پشت سر بگذارد زیرا هر پروژه دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشد ، اما هنگامی که سخن استفاده از ابزار ها به میان می آید بسیاری از برنامه نویسیان و طراحان اپلیکیشن به سراغ ابزار ها مشابه می روند . به بیان ساده تر در دنیای طراحی ، ابزار ها گستردگی چندانی ندارند و تنها چندین ابزار کاربردی و مفید در این زمینه موجود می باشند . بر اساس موارد ذکر شده در این مقاله تصمیم داریم شما کاربران عزیز را 2 مورد از پرکاربرد ترین این ابزار ها آشنا نماییم .


معرفی ابزار Sketch :


این ابزار برای راحتی کار طراحان اپلیکیشن به وجود آمده است . رقیب سرسخت این نرم افزار ، نرم افزار فتوشاپ می باشد . علت محبوبیت این نرم افزار در طراحی اپلیکیشن UI ، تمرکز آن بر روی طراحی های سبک ui تلقی می شود .

با استفاده از این نرم افزار قابلیت های بسیاری در دسترس شما قرار خواهد گرفت و نهایتا شاهد خروجی قابل قبولی خواهید بود . از جمله ویژگی های این ابزار امکان زوم بینهایت ، نمونه برداری رایگان و خروجی با فرمت های pdf و jpg می باشد .


معرفی ابزار Marvel :


این ابزار این قابلیت را به طراحی اپلیکیشن می دهد تا صرف چند دقیقه طرح اولیه ی طراح را به یک اپلیکیشن تبدیل نماید . برای انجام این امر تنها کافیست صفحات مورد نیاز تان بر روی یک کاغذ رسم نموده و به کمک این نرم افزار از آن ها عکس گرفته و برای تولید نمونه ی اولیه اقدام به اتصال آن ها به یکدیگر نمایید . در واقع مزیت اصلی این نرم افزار نسبت به دیگر نرم افزار های این حوزه ، این است که به کاربر اجازه ی نمونه سازی سریع از ایده های اولیه را می دهد .